⛔️ ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ⛔️

Ασημένια μ' αλυσίδα (Πωγώνι) - Ηπειρώτικα τραγούδια

.
 Παραδοσιακό Ηπειρώτικο τραγούδι από το Πωγώνι Ιωαννίνων (περιοχή στα Βορειοδυτικά του ομώνυμου νομού). Το τραγούδι "Ασημένια μ' αλυσίδα" είναι στο ρυθμό 4/4 - ρυθμό του Πωγωνίσιου χορού. Αποτελεί ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια σε ολόκληρη την Ήπειρο. Χαρακτηριστικό του Πωγωνίου είναι πολυφωνικά τραγούδια όπως αυτό που ακούγεται στο βίντεο. Τραγουδά η Φανή
Δημοπούλου μια γνήσια πωγωνίσια φωνή από το χωριό Δολό, του νομού Ιωαννίνων.
Ισοκράτημα: ο Τάκης Κούρος από την Πωγωνιανή
Κλαρίνο: Φώτης Αθανασιάδης


Οι στίχοι:
Ασημένια μ' αλυσίδα, έχω μέρες που δε σ' είδα.
Έχω μέρες και βδομάδες που δεν κάναμαν σακάδες*.
Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις, το 'βαλες να με ζουρλάνεις.
Άλλα μου ΄πες στο πηγάδι κι άλλα μου ' κανες το βράδυ.
Έλα, έλα με τε μένα, να περνάς χαριτωμένα.
Χαλασιά μου κι αν σε χάσω, τι βουνό εμπρός να πιάσω;

*σακάδες = ερωτικά πειράγματα